onsdag 4. august 2010

Inception - en drøm

I går var det dags for kino, og valget falt på Inception.

(Stjelt herfra. )

Etter jeg hadde gått hjem gjennom den mørke skogen og endelig kommet meg hjem, falt jeg inn i en dyp søvn. Og jeg drømte. Masse! Kunne ikke helt huske hva som hadde skjedd når jeg våknet, men det føles ut som om jeg hadde drevet med noe skikkelig spennende og fartsfylt i hele natt.

Og da jeg spontanvåknet en halvtime tidligere enn vekkeklokka var det akkurat som om noe hadde skjedd i drømmen, kanskje jeg ble drept. Blir man drept i drøm våkner man opp, har Leonardo DiCaprio lært meg.

Men det er akkurat det.. Tenk om jeg ikke kom til meg selv. Tenk om jeg hadde en drøm inni drømmen. Slik Leo og de andre glætte fyrene i Inception hadde. Jeg kan jo bare drepe meg selv for å komme til den virkelige verdenen. Lurer på om folk rundt i verden faktisk har gjort dette? Litt som selvmordsbølgen etter Avatar. Jorda vår blir aldri så bra som Pandora, derfor er det ikke noe vits å leve her. Laughing out loud.

Jeg liker sånne filmer som får meg til å tenke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Make me happy ✎