torsdag 17. mars 2011

Snøhuletur

Onsdag morgen satte multisport, sjø.snø.surf og mix-gruppene fra dans og musikk snuten mot Ørsta-fjellene. Vi skulle være i den dalen vi begynte i da vi i høst var i Molladalen og gikk på Bladet. Jeg hadde fått lånt telemarkutstyr, og jeg fikk virkelig prøvd meg på min første ordentlige tur med ski på beina. Med en stor, tung sekk på ryggen og 2 timers vandring i motbakke ble jeg sinnsykt sliten, men gleden var dessto større da vi endelig nådde den store skavelen vi skulle grave hulene i. Hælløftere og feller var herlig! ♥


Været var helt fantastisk, og det var supervarmt å gå. Startet med to ulltrøyer og skalljakke, endte opp i en tynn ulltskjorte. Holdt på å kaste den også, men det hadde blitt litt for drøyt. Mari BH i bare BH, liksom. Høhø.


Jeg, Øyvind, Joakim, Marte S, Karianne og Karin begynte på gravingen, og det gikk unna med to åpninger og 6 stykker på rullering til å grave. Med litt skillingsboller og mårpølse underveis hold motet og humøret seg på topp, og hula ble riktig fin til slutt. Taco var kos til middag, og senere tente vi telys og snopa litt. Digg å legge seg skikkelig tidlig!


Var redd for å fryse om natta, men våkna opp varm og klam. Vet ikke om det var fordi soveposen/hula var varm, eller at vi lå så tett at armene var klistret inntil siden, eller fordi jeg begynner og bli syk. Tror det var en kombinasjon.


Torsdag skulle vi egentlig gå på en topptur, men på grunn av sterk vind ble det avlyst. Derfor pakket vi bare sammen sakene og begynte ferden nedover igjen. Jeg sleit helt sinnsykt mye med den store sekken nedover, så det ble ikke noen fine telemarksvinger ned igjen. Nedover skogen tok jeg av meg skiene og gikk, fant ut at det var likegreit i forhold til å spare skiene jeg hadde lånt av Kristine, pluss for min egen og andres sikkerhet.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Make me happy ✎